سادگی زیباست...

بررسی انواع معماری های سیستم عامل و برنامه های سیستمی و روشهای توسعه آنها

سادگی زیباست...

بررسی انواع معماری های سیستم عامل و برنامه های سیستمی و روشهای توسعه آنها

سادگی زیباست...

بررسی مقاله: Why Threads Are A Bad Idea

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۳، ۰۸:۳۵ ب.ظ
این عنوان یک سخنرانی در سال 1996 در کنفرانس تکنیکال سالانه usenix هستش که توسط آقای John Osterhout از شرکت SUN ارائه شد.
شاید بشه این کنفرانس رو در همین یک عکس خلاصه کرد:
همگام سازی بین نخ های پردازشی بسیار سخت هستش، و بیشتر زمانها خودش یک مشکل اساسی میشه. اما توسعه دهندگان در مدت چاپ این مقاله تا زمان حاضر، بسیاری از این مشکلات رو حل کردن و کار کردن با نخ ها (ساختن و محول کردن کار) بسیار راحت تر شده. اما اگر دیدمون رو شبیه به نویسنده این مقاله بکنیم، میبینیم که وضعیت زیاد هم خوب نشده.
در کارهای سنگین، شما یاسد حساب کلاک ساعت ها رو بکنین، مثلا اینکه یک برنامه محاسباتی سنگین رو با یک زبان سطح پایین با حداکثر بهینه سازی بنویسین تا کمترین کلاک ساعت از بین بره. یا مثلا، تعداد فراخوانی سیستم رو پایین بیارین تا سربار context switch حداقل بشه. ترند تکنولوژی هم به این سمت بوده، اما با انجام بررسی ها مشخص میشه که هنوز یک برنامه نویس خوب، خیلی خیلی بهتر از یه نرم افزار میتونه بهینه سازی انجام بده (البته منظورم کارایی مثل باز کردن حلقه و این جور چیزا که کامپایلرها انجام میدن نستش).
یک برنامه نوبس سیستمی، هیچ وقت کاری که نمیدونه چطوری انجام میشه رو قبول نمیکنه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۱۵
حامد شیخلو

طراحی سیستم

نظرات (۱)

۱۵ فروردين ۹۳ ، ۲۱:۰۱ میثم پاسداری
Threading ایده خیلی خوبیه و مهم ترین مشکلش هم همون همگام سازی و سربار  بالای context switch هست.
مطلب جالبی بود
پاسخ:
مشکل اصلی همون همزمانی هستش و در صورت همزمانی نادرست، مشکل Context switch بوجود میاد. در صورت درست بودن و متعادل بودن همزمانی، میزان CS در حالت متعادل خواهد بود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی